Helgens bravader

Det blev tvådagars denna helg. Hade redan bokat in fest med jobbet för länge sedan, och sen fick jag reda på att det var Vårtjutet oxå denna helg, dvs den årliga sittningen som pedagogerna på skolan ordnar.

Fredagen blev en himla trevlig tillställning. Vi åkte ut till en gammal kollega och satt ute på hennes inglasade veranda och åt och drack. Sedan satte vi igång en gammal vinylskivespelare och röjde loss :) Alla hade vi våra favoritlåtar och musikstilarna skiftade rejält. Efter en stund åkte vi ett gäng ner mot stan och Heartbreak. Det blev en hel del dans till både levande och inspelad musik :) Kvällen avslutades med ett ickebesök på Mcdonalds, vi gick nämligen dit och insåg att ingen av oss var sugna på mat, så då sa vi godnatt och Inkan cyklade hem i natten. Kanonkväll! :)
På fredagen var jag lite seg, men inte bakis som jag brukar kunna bli. Var ut till Valbo en stund på dagen, sedan åkte jag till Lisa för en liten snabb förfest innan sittningen. Väl på Goya där vi skulle hålla till sprang alla runt som arbetarmyror och förberedde massa. Kände mig väldigt vilse. När middagen startade var micken en katastrof och stämningen ville aldrig infinna sig. Väldigt tråkigt med tanke på hur fint de hade ordnat allt inför. Efteråt jag jag bort till Räkan en stund, för att sedan återvända till ett alltmer fullt Goya. Helt okej kväll för att vara just Goya...

Idag mår jag ungefär lika som igår, inte bakis men lite trött och seg. Varit på stan och ätit obligatoriska fläskfilépastan, sedan bara tagit det lugnt hemma. Trots att jag mår bra i kroppen så är själen orolig. Något stör mig mycket just nu. Vill inte gå in på vad det handlar om, men jag hoppas det löser sig på något sätt.


Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sverin

Tänker på dig.



Kul att bloggen uppdateras. Du är så duktig! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback