Förklaring :)


Hittade nog svar på min fråga nu, googlat runt lite. Min kollega hade rätt, det är unghönsen som inte riktigt kommit igång med sin äggproduktion som ibland släpper två gulor. Verkar ganska vanligt. Sen hittade jag följande citat:

"Ett ägg med två gulor får hög vikt. Vikten på detta dubbelägg är ca 60 - 70 gram och avviker storleksmässigt grovt från alla andra ägg i samma parti. Äggen viktsorteras maskinellt. Detta innebär att alla avvikande stora ägg med dubbla gulor samlas i ett och samma äggpaket."

Inte så konstigt eller ovanligt alls alltså, men för mig kommer det fortfarande vara en speciell stund, jag sprang t.o.m och hämtade kameran :)




Avslutar med en bild på Patrik och mig när vi var på melodifestivalen i lördags. Syns det att jag spytt dagen före och kommer göra det igen natten efter detta? ;) Hua är så glad att jag fått min aptit tillbaka, jag ÄLSKAR mat!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linda

Jag har då heller aldrig stött på såna ägg!:) Du ser inte alls sliten ut på kortet, jättefint ju!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback