Nu blir det andra bullar och ägg!

Vad härligt att jag fick några svar, det tackar jag för :) Å ge mig gärna tips på andras roliga bloggar som jag i min tur kan följa :)

Igår bakade vi semlor hemma hos Linda. Brukar sluta i fiasko när jag och Linda ska baka tillsammans, och så trodde vi även denna gång. Hade nämligen torrjäst, och nej, man ska inte göra precis som vanligt då. Vattnet måste vara varmare för att det ska gå, vilket vi inte uppmärksammat innan vi satt degen. Så första jäsningen hände absolut ingenting, men efter en jäsning till och gräddning lyckades bullarna fluffa till sig och blev mot alla odds riktigt fina! Blev sen fika, men ack så gott! Så nu jäklar Linda, har vi kommit igång :)

Imorrn bär det av mot storstan. Ska till farmors lght och kika om jag vill ha något, mysa med familjen och ev träffa min kära vän Justine från Bollnäs :) Tar med mitt bihang oxå, men han får väl rätta sig efter mina planer och bara se glad ut ;)

Oh, en häftig grej jag vill dela med mig av; skulle baka en kladdkaka i måndags (till min sambo eftersom jag är en så otroooligt snäll flickvän), och började med att knäcka ett ägg. Till min förvåning var ägget ett tvillingägg! Två gulor som satt ihop. Blev lite osäker om jag behövde fler ägg då, men bestämde mig för att för mycket är bättre än för lite. Blev alldeles till mig när det visade sig att nästa ägg också var tvilling! Helt galet, har aldrig stött på det tidigare. Hade köpt dessa i lösvikt, och det är verkligen stooora ägg. Har två till, så längtar tills jag får knäcka dem också för att kolla :) Nån annan som stött på såna? Min kollega som är lite av en allvetare, pratade nånting om unghöns, men lyssnade bara halvt så fick inget svar på varför det blivit så :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback