Snörvel

Helgen bestod av kära återseenden. Först på fredagen kom Lena. Vi gjorde ordning grekiskt ostbröd (skräll va? ;) ), och Räkan som var hemma över helgen kom oxå förbi. Vi drack vin och pratade och hade en jättemysig kväll. Tyvärr är jag och P världens tröttaste par, så redan vid halv tio sov P på soffan, medan jag satt och kämpade med mina ögonlock. Lyckades piggna på mig lite och var vaken med Lena till iaf midnatt, sen däckade jag tacksamt.
Morgonen efter berättade Lena att hon blivit febrig. Så himla typiskt! Jag tvingade i henne lite frukost sen blev det degdag för vår del. Proppade Lena full med tabletter och framåt eftermiddan var hon inställd på utgång trots sin feber, vilken hjältinna! :) Klockan fyra kom Linnea till stan. Vi åkte och handlade mat och sen började piffandet samt matlagning. Otroligt kul att få ha dem båda här! Vid sex kom Linda och Elin och vi intog en god middag bestående av kyckling och hemgjord potatisgratäng. Den riktiga feststämningen inföll sig tyvärr inte, då både Linda och Lena var krassliga och trötta. Jag var nog lite väl förväntansfull, så jag spottade då inte i glaset (ajaj mitt huvud dan efter). Vi kilade förbi grannen en sväng och kollade läget, sen bar det av mot Heartan.
Blev en del dans, annars en rätt vanlig krogkväll. Jag taggade ner lite där, kände mig inte så pepp längre. Men en helt okej kväll som avslutades på donken i vanlig ordning. Fast nästa gång vill jag banne mig ha lite mer bus å drag med mina galna Bollnäsbruttor, och då får vi se till att vara friska allihopa! :)
Söndagen bjöd på seghäng framför tvn. Lena febrig och jag bakis som vanligt. Pizza och cola stod på schemat, hade nog inte fixat mycket mer.

Idag är det måndag och jag har gått å blitt förkyld. Nyst som en tok på jobbet och när jag fikade med Carina på stan täppte min näsa igen. Typiskt, jag som planerat att gå på skivstång. Får hoppas förkylningen ger med sig, så ska jag försöka komma igång lite, med hjälp av mina vänners sällskap tänkte ja :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback