Förändringar, till det bättre?

Mycket har hänt i mitt liv under ett års tid. För sex månader sen blev jag faster till en görsöt liten flicka, för tre månader sen flyttade jag och Patrik in i hus, och för en månad sen gick Patrik ner på knä och friade. För några veckor sen bestämde jag mig för att byta jobb och ska nu gå min sista dag på gamla jobbet.

Som sagt, väldigt mycket som händer. Stora grejer dessutom. Känns väldigt jobbigt att behöva ta farväl av alla kollegor och barn. Vissa mer än andra. En sexårig flicka som skulle vara ledig idag kramade mig adjö igår, och vägrade släppa. Hon var uppriktigt bekymrad och ville inte alls vara ledig, utan komma idag igen och träffa mig.

Jag hatar att skiljas från människor, och är inte speciellt bra på det heller. Stänger hellre av mina känslor och tar fram dem efteråt när jag är själv. Får se hur det kommer gå idag. Ni som känner mig här i Gävle vet ju att jag har lite "hatkärlek" till mitt jobb. Så känner mig väldigt splittrad, men tror och hoppas att jag väljer rätt. Nya förskolan ligger på gångavstånd, och verkar vara en väldigt bra pedagogisk verksamhet. Kanske får jag upp glöden för min lärarroll mer där. Puh, ja vi får se...

En förändring till, som kanske bara för mig upplevs stor; jag har slutat snusa! Tog sista snusen i lördags förmiddag. Det här känns som fel vecka att sluta, med alla känslor och all stress jag känner, men jag kände mig redo och nu får jag banne mig stå för det! Peppa mig gärna, det kan behövas känner jag.

Nu blir det piffning så jag är fin sista dagen, sen mot tandläkaren :P


Pappa och jag jobbar utanför vårt rosa fina hus ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback